روز نوشته های یک تبعیدی

هر حسی است به خاطر هوای توست زادگاهم هلیله

روز نوشته های یک تبعیدی

هر حسی است به خاطر هوای توست زادگاهم هلیله

من همان تو ام

من از باران بیدریغ مهر تو که آسمان بهاره را بغض آلود کرده است به کجای اندوه بگریزم؟ نه ، گریختن از ناگزیر نگاه تو نا ممکن است ، آخر پروانگان چگونه از افسون طلائی آفتاب بگریزند؟ ای خورشید زندگی من ! تو فاتح رفیع ترین قله های هستی که بر کوهساران باستانی اندیشه من قامت بر افراشته است . 

آری! در این سرزمین که خورشید گرفته اش از دودستان وهم بر میخیزد و در افق های  بی پرده تاریک فرو می رود ، من بی فانوس ترین سرگردان کوچه های معاصرم ! مردی پر از همهمه موج ها و فروبستگی راه ها ، گویا همه گل های جهان در من پژمرده می شوند و هر جا برگریزان شاخه ای است بادهای مهرگان در باغ های سرنوشت من وزیدن می گیرد . ای آنکه ولادت من در سرزمین های استوائی نگاه تو بود ، آخر شب های من چگونه  مرا به یاد لالایی چشم های تو می اندازد؟ دو و بیست دقیقه بامداد  ساحل همیشه زیبای هلیله.  

 

 

پاورقی  

 

خدا از انچه انسان بود و انسان ماندن را به تباهی میکشد مرا با  نداشتن و نخواستن رویین تن کن  

نظرات 6 + ارسال نظر
آرام دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ق.ظ http://nerci-2.blogsky.com

درود.
قشنگ نوشتید تبعیدی. نظرم اینه ما همگی روی گسل هستیم فقط باید قدم هامون رو آهسته تر برداریم تا هر آن زلزله نابودی رو برامون به ارمغان نیاره.
خوش آمدید.

سلسله موی دوست حلقه دام بلاست هر که در ین حلقه نیست فارغ از این ماجراست . سپاس از لطف بی پایانتان ارام جان

دریا سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ب.ظ http://azjensebaranam.blogsky.com

سلام و سپاس از حضورتون
زیبا مینویسید

متشکرم

دونده چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام
متن عمیق و زیبایی بود

پ.ن:
عذرمیخوام. هلیله مکان جغرافیایی واقعی است؟ یا صرفا استعاره است؟

سلام سپاس گذار از لطف بی پایانتان . هلیله یا بیشهر مکان جغرافیای تاریخی باز مانده پر افتخار از سلسله جهانی ساسانیان ارمیده بر کرانه خلیج تا ابد پارس از محلات قدیمی بندر تاریخی لیان یا بوشهر امروزی که اثار تاریخی فراوان کشف نشده ای را در سینه سرزمین هزار مردان خود دارد . هزاز مردان یا به زبان زیبای ما زا مردو منطقه تاریخی که در ضلع شمالی این محل تاریخی قرار دارد و محل تجمع سپاه بزرگ ساسانیان برای دفاع از قلعه تاریخی ریشهر بوده است هلیله به معنی مکانی با اب هوای معتدل قرار گرفته میان دریا و کو پایه . معنی دیگر ان تلخ جاه و معانی دیگری هم در فرهنگ لغت دارد که امروز نیرگاه افسانه ای بوشهر در این مکان قرار دارد. در خدمت شما دوست گرامی هستم

دونده چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

از توضیحات جامع شما ممنونم
سپاس

علی پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:22 ب.ظ http://www.mygolf.blogsky.com

درود
به رسم ادب و احترام خیلی خوش امدی به فضای مجازی ولات
اخر نوشتتو خیلی دوست داشتم پر از حس پر از حرف های نگفته بود...

.
.
....
علی

تو را من چشم در راه بودم خش اندی .تبعیدی وب های فراوانی داشت ولی فیلتری امد همه را یک به یک به نیم شبی بلید

وحید جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ب.ظ

درود بر رفیق هم سوی ما
نتم که درست شد کامنتی مفصل در ارتباط با متنهایت خواهم گذاشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد